JAK I DLACZEGO WARTO MOTYWOWAĆ RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY?
Przeznaczone dla: dyrektorów, pedagogów,wychowawców, rad pedagogicznych, przedstawicieli Rady Rodziców.
CELE: Zaangażowanie rodziców do współpracy,nawiązanie lepszej komunikacji, wypracowanie zasad współpracy
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.
Metody: prezentacja, mini wykład, warsztaty.
„WYWIADÓWKA PROFILAKTYCZNA”
Przeznaczone dla: wychowawców klas i zainteresowanych nauczycieli
CELE: Przygotowanie wychowawców do spotkań z rodzicami w czasie których nauczą rodziców lepszej komunikacji z własnymi dziećmi, umiejętności radzenia sobie w czasie podejmowania przez nich zachowań ruzykownych oraz przekażą podstawowe informacje o alkoholu i innych środkach odurzających.
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.
Metody: Wykład, praca w małych grupach, prezentacja materiałów
,, WYCHOWAWCA JAKO SOJUSZNIK W REALIZACJI DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH”
Przeznaczone dla: dyrektorów, pedagogów szkolnych, wychowawców
CELE: podniesienie świadomości wśród nauczycieli potrzeby profesjonalnej pracy profilaktycznej, zapoznanie ze skutecznymi strategiami profilaktycznym, omówienie czynników ryzyka i czynników chroniących, pomoc w wyborze i dopasowaniu do potrzeb szkoły rekomendowanych programów profilaktycznych
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne.
Metody: wykład, prezentacja materiałów, praca w małych grupach.
"BEZPIECZNY W SIECI”
Przeznaczone dla: wychowawców, pedagogów szkolnych.
CELE: minimalizowanie oraz zapobieganie zjawisku cyberprzemocy poprzez przekazanie wiedzy na temat możliwych ćwiczeń/warsztatów kształtujących pozytywne zachowania w sieci wśród dzieci i młodzieży. Uzyskanie wiedzy i umiejętności prowadzenia ćwiczeń i warsztatów z zakresu przeciwdziałania destruktywnego korzystania z Internetu.
Czas trwania: 3 godziny.
,,Dopalacze - nowe spojrzenie na narkotyki”
Przeznaczone dla: pedagogów szkolnych, wychowawców
Cele szkolenia:
- Wzrost wiedzy na temat zachowań ryzykownych podejmowanych przez młodzież,
- Dostarczenie uczestnikom wiedzy nt. dopalaczy, przyczyn oraz symptomów sięgania przez uczniów po narkotyki, dopalacze, mechanizmów eksperymentowania i uzależnienia,
- Kształtowanie umiejętności dotyczących działań profilaktycznych.
Czas trwania: 3 godziny.
UPRAWIANIE SPORTU MOŻE BYĆ SKUTECZNYM DZIAŁANIEM PROFILAKTYCZNYM – prowadzący psycholog sportu, aktywny sportowiec – Kamil Tomaszuk
Przeznaczone dla:
przedstawicielI klubu sportowego, nauczycielI wychowania fizycznego, osób zainteresowanych.
CELE: zdobycie wiedzy dotyczącej radzenia sobie z emocjami, udoskonalenie umiejętności potrzebnych w profesjonalnej profilaktyce, zainicjowanie procesu nowego spojrzenia na sport i profilaktykę.
TEMATYKA:1.Czym jest sport?2.Zwycięstwo i porażka.3.Czym są emocje w sporcie, jak sobie z nimi radzić? W jaki sposób wykorzystać tę wiedzę w życiu pozasportowym ?4.Stres- redukcja poziomu stresu, w jaki sposób sobie z nim radzić podczas startu sportowego?5.Motywacja i odraczanie gratyfikacji.6.Koncentracja- sztuka koncentracji kluczem do osiągania wyników sportowych (ćwiczenia).7.Sport , a skuteczne strategie profilaktyczne.
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych
Metody: prezentacja, mini wykład, warsztaty,
Koszt: Dojazd, materiały, realizacja warsztatu - 950zł brutto
KAPITAŁ SPOŁECZNY NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W NOWOCZESNYCH DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH – prowadzący psycholog sportu, aktywny sportowiec – Kamil Tomaszuk oraz profilaktyk Elżbieta Górecka- szkolenie przeznaczone dla:
przedstawicielI klubu sportowego, nauczycielI wychowania fizycznego, osób zainteresowanych.
CELE: zdobycie wiedzy na temat środków uzależniających i profilaktyki uzależnień oraz rynku rekomendowanych programów profilaktycznych; uwrażliwienie na skuteczne strategie profilaktyczne ; udoskonalenie technik pracy z dziećmi i młodzieżą ze szczególnym zwróceniem uwagi na emocje.
TEMATYKA
1. Profilaktyką można szkodzić.2.Przegląd rekomendowanych programów profilaktycznych.3.Podstawowe informacje na temat alkoholu i narkotyków.4. Przenikanie się działań środowiskowych i szkolnych.5. Sport , a skuteczne strategie profilaktyczne.
6. Podsumowanie nabytej wiedzy pod kątem składania ofert do Gminnego Programu.
Czas trwania: 10 godzin dydaktycznych/2 prowadzących.
Metody: prezentacja, mini wykład, warsztaty,
Koszt: Dojazd, materiały, realizacja warsztatu, zaświadczenia - 2350zł brutto